Rozměry: tisk 1040 x 1295 mm. papír 1140 x 1445 mm
Technika: Digitální tisk na japonském ručním papíře, 4 ks
Rok: 2024
Cena: 32 500 Kč / 0,40 ETH
Realizováno
Díla prezentovaná v rámci projektu na KubrtArt představují jedinečné spojení abstraktního virtuálního světa s klasickými prvky současného umění. Tento průnik tradičního analogového myšlení a technologicky vyspělých postupů posouvá hranice vizuální tvorby, a to jak v ideové, tak v technické rovině. Autor se zde zaměřuje na hledání rovnováhy mezi digitálním světem a fyzickým výstupem, přičemž akcentuje krásu a nedokonalost, jež jsou pro lidskou tvorbu tak typické.
Grafiky vznikají jedinečným procesem, který začíná digitálním nebo analogovým fotografováním. Tyto základy jsou následně vrstveny a propojovány s vektorovými a 3D objekty, což vytváří unikátní vizuální kompozice. Finální podoba díla je přenesena na japonský ruční papír prostřednictvím UV tisku, což každé grafice dodává výjimečný charakter. Tento tenký a savý papír, díky své přírodní povaze, přirozeně reaguje na technologii tisku, přičemž drobné chyby způsobené tiskovou hlavou nejsou vnímány jako nedostatky, ale naopak jako atributy, které umocňují autenticitu a originalitu každého kusu.
Experimentální prostředí Ostravské univerzity poskytuje prostor a technologické zázemí pro vznik těchto děl, přičemž proces čištění a údržby tiskové hlavy je nákladný a specifický. Díky tomu nelze tato díla replikovat mimo tento kontext, což podtrhuje jejich exkluzivitu.
Tato grafická tvorba je součástí komplexního projektu I-IOO, který se zaměřuje na vstupní a výstupní informace (input/output) v kontextu lidského vnímání a tvorby. K jednotlivým grafickým dílům vznikají verše, které dotvářejí náladu a myšlenku díla. Tyto verše jsou publikovány v malonákladových brožurách (pouze 10 kusů), přičemž jejich audioverze jsou dostupné prostřednictvím QR kódů, jež odkazují na platformu SoundCloud.
Každá grafika je doprovázena krátkým videem dokumentujícím proces jejího vzniku a propagaci. Tento multimediální balík je dostupný ve formě NFT, nebo fyzicky, kde je dílo profesionálně zarámováno do hliníkového rámu a chráněno muzeálním sklem s UV filtrem. Tato propojení různých médií reflektují autorovu snahu přiblížit abstraktní prostředí divákovi, a to ve své ryzí podobě.
Každé z těchto děl je technicky i časově náročným celkem, který demonstruje autorovu schopnost být lídrem ve svém oboru. Tento přístup přetváří umělecké médium na most mezi světem digitálních technologií a tradiční estetickou hodnotou. Výsledkem jsou díla, která nejen oslovují svým vizuálním jazykem, ale také vybízejí k zamyšlení nad tím, jak technologie ovlivňují naše vnímání světa.
Vizuální obraz, který doprovází báseň "Třetí strana mince," má záhadný a nevyjasněný charakter. Je zobrazen jako rozostřený a tmavý povrch s náznaky kruhového tvaru, který může připomínat například prach na skeneru, jak je zmíněno v básni. Tento obraz evokuje dojem něčeho skrytého, možná dokonce zanedbaného nebo opomíjeného, co čeká na objevení nebo pochopení.
Báseň sama používá několik vrstev symboliky a metafor, které se zdají být propleteny s technologií a lidským poznáním:
Grafika, která obraz doprovází, tak slouží jako vizuální reprezentace těchto témat a dotváří atmosféru tajemství, introspekce a hlubokého zkoumání. Tím, že je zobrazení nejasné a otevřené interpretaci, posiluje celkový dojem básně, která se snaží čtenáře přimět k zamyšlení nad hlubšími významy a možnostmi skrytými v každodenních jevech.